Нові виклики у викладанні іноземної мови професійного спрямування (з останніх спостережень українського викладача німецької мови як іноземної)
DOI:
https://doi.org/10.32589/2408-9885.2023.18.305062Ключові слова:
мова професійного спрямування, онлайн-інструменти дистанційного навчання, комунікативні сценарії, критичний інцидент, конфліктна комунікаціяАнотація
У статті розглянуті особливості мовної та культурної підготовки майбутніх викладачів німецької мови у галузі професійного спрямування. Увагу зосереджено на методах викладання за допомогою новітніх медійних засобів (онлайн-платформи для транскрибування відеотекстів, Chat GPT). Проаналізовано способи моделювання професійних сценаріїв, які дають можливість студентам практикувати комунікативні навички фахової
спрямованості. При організації таких симуляцій вказано на важливу роль врахування комунікативних девіацій, які нерідко виникають у професійному спілкуванні. До їх аналізу запропоновано підхід критичного інциденту. Увагу також приділено інструментам штучного інтелекту, які відкривають нові перспективи для навчання німецької мови професійного спрямування.
Посилання
Mattusch, M. H.-J. (2012). Unsere Sprachenwelt und ihre Zukunft: natürlicher und künstlicher Sprachwandel; Sprachenvielfalt und Weltsprachen; fachsprachliche
Kommunikation. Veröffentlicht: Norderstedt: Books on Demand GmbH.
Interkulturelle Kompetenz – Die Schlüsselkompetenz im 21. Jahrhundert? Online verfügbar unter http://www.bertelsmann-stiftung.de/fileadmin/files/BSt/Presse/imported/downloads/ xcms_bst_dms_30236_30237_2.pdf