Утопія API: заклик до L1-орієнтованої фонетики для вивчення DaF

Автор(и)

  • Бернд Помпіно-Маршал Берлінський університет імені Гумбольдта, Ukraine

Ключові слова:

фонетика іноземної мови, порівняльний аналіз

Анотація

Стаття є науковою розвідкою, присвяченою ролі фонетики в практичних курсах німецької мови як іноземної (DaF) з основним акцентом на підготовці майбутніх вчителів, а також на найбільш вагомих аспектах у дослідженнях фонетичного рівня німецької мови. Відправною точкою для навчання фонетики повинна слугувати вимова рідної мови того, хто вивчає іноземну. Це, у свою чергу, вимагає високого рівня фонетичної компетенції
вчителів іноземних мов.

Посилання

Boersma, Paul/ Weenink, David (2015), Praat: doing phonetics by computer [Computerprogramm]. Version 6.0.05, unter http://www.praat.org/ [letzter Zugriff am 20.11.2015].

Grotjahn, Rüdiger. Ausspracheunterricht. Ausgewählte Befunde aus der Grundlagenforschung und didaktisch-methodische Implikationen. In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung 9, 1998. – S. 35–83.

Hirschfeld, Ursula/ Reinke, Kerstin. Phonetik in Deutsch als Fremd-/Zweitsprache. In: Bose, Ines/ Hirschfeld, Ursula/ Neuber, Baldur/ Stock, Eberhard (Hg.), Einführung in die Sprechwissenschaft. Phonetik, Rhetorik, Sprechkunst. Tübingen: Narr, 2013. – S. 69–80.

Huneke, Hans-Werner/ Steinig, Wolfgang. Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Berlin: Schmidt, 2010.

IPA (1999), Handbook of the International Phonetic Association: A guide to the use of the International Phonetic Alphabet. Cambridge: Cambridge University Press.

Jones, Daniel (1918/ 9 1967), An Outline of English Phonetics. Cambridge: Heffer. [Hörbeispiele unter: http://audiufon.hum.uu.nl/data/e_cardinal_vowels.html; zuletzt abgerufen am 20.11.2015]

Koeppel, Rolf. Deutsch als Fremdsprache – Spracherwerblich reflektierte Unterrichtspraxis. Hohengehren: Schneider, 2013.

Kuhl, Patricia K. Early language acquisition: cracking the speech code. In: Nature Reviews Neuroscience 5, 2004. – S. 831– 843.

Sheils, Joseph (Hg.) (2001) Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin u. a.: Langenscheidt. [s.a.: http://www.goethe.de/z/50/commeuro/i3.htm; zuletzt abgerufen am 20.11.2015]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Номер

Розділ

ФОНЕТИКА / ФОНОЛОГІЯ