Образ Німеччини в очах українських студентів

Автор(и)

  • Вікторя Білицька Національний технічний університет України "КПІ ім. Ігоря Сікорського", Україна
  • Аня Ланге Магдебурзький університет ім. Отто фон Геріке, Україна

Ключові слова:

Germany, image of Germany, stereotypes, survey

Анотація

У статті подається аналіз дослідження стереотипного іміджу Німеччини з погляду 64 українських студентів, які вивчають німецьку мову як іноземну. Збір даних здійснювався шляхом опитування у період з 2015–2017 рр. в Умані, Києві та Житомирі. Розгорнуто розглядаються теоретичні основи формування стереотипів та упереджень, їх визначення, передумови виникнення та можливі трансформаційні прояви внаслідок отримання певного  досвіду. У результаті аналізу опитування було виділено вплив досвіду студентів (первинного та/ чи вторинного) на формування стереотипного іміджу та уявлення про Німеччину.

Посилання

Bausinger, H. (1988). Stereotypie und Wirklichkeit. Deutsch als Fremdsprache, 14, 157–170.

Ceylan, R. (2014). Cultural Time Lag. Moscheekatechese und islamischer Religionsunterricht

im Kontext von Säkularisierung. Berlin: Springer-Verlag.

Gottschlich, M., Obermair, K. (1989). Das Image Österreichs in den ausländischen Medien.

Theoretische Perspektiven und empirische Ergebnisse kommunikationswissenschaftlicher Imageforschung. In D. Schmidt-Sinns (Hrsg.), Völker und Nationen im

Spiegel der Medien (S. 54–66). Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung.

Hofstätter, P. (1967). Sozialpsychologie (3. Auflage). Berlin: de Gruyter.

Johann, Th. (2011). Mitarbeiter erfolgreich führen: Psychologische Grundlagen und

praktische Beispiele. Berlin: Springer-Verlag.

Koch-Hillebrecht, M. (1977). Das Deutschlandbild. Gegenwart, Geschichte, Psychologie.

München: Beck.

König, D., Herle, M. (2002). Einstellungen. Wien. Abrufbar unter: http://dk.akis.at/

einstellungen.html [abgerufen am 16.12.2019].

Krampikowski, F. (1990). Amerikanisches Deutschlandbild und deutsches Amerikabild.

(Interkulturelle Erziehung und Praxis, Bd. 10). Baltmannsweiler: Schneiderverlag

Hohengehren.

Löschmann, Martin (1998). “Stereotype, Stereotype und kein Ende”. In M. Löschmann,

M. Stroinska (Hrsg.), Stereotype im Fremdsprachenunterricht (S. 7–34). Frankfurt

am Main: Lang.

Wierlacher, A. (1993). (Hrsg.). Kulturthema Fremdheit. Leitbegriffe und Problemfelder

kulturwissenschaftlicher Fremdheitsforschung. München: Iudicium.

Wilke, J. (1989). “Imagebildung durch Massenmedien”. In D. Schmidt-Sinns (Hrsg.),

Völker und Nationen im Spiegel der Medien (S. 11–21). Bonn: Bundeszentrale für

politische Bildung.

Spaniel, D. (2002). Methoden zur Erfassung von Deutschland-Images. Ein Beitrag zur

Stereotypenforschung. Info DaF, 4, 356–368.

Merkmale und Entstehung von Vorurteilen. Retrieved, 17.12.2019, from https://refudeebuddy.

tsc-due.org/assets/text/Merkmale-und-Entstehung-von-Vorurteilen.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-29

Номер

Розділ

МЕТОДИКА / ДИДАКТИКА