Образ Німеччини в очах українських студентів
Ключові слова:
Germany, image of Germany, stereotypes, surveyАнотація
У статті подається аналіз дослідження стереотипного іміджу Німеччини з погляду 64 українських студентів, які вивчають німецьку мову як іноземну. Збір даних здійснювався шляхом опитування у період з 2015–2017 рр. в Умані, Києві та Житомирі. Розгорнуто розглядаються теоретичні основи формування стереотипів та упереджень, їх визначення, передумови виникнення та можливі трансформаційні прояви внаслідок отримання певного досвіду. У результаті аналізу опитування було виділено вплив досвіду студентів (первинного та/ чи вторинного) на формування стереотипного іміджу та уявлення про Німеччину.
Посилання
Bausinger, H. (1988). Stereotypie und Wirklichkeit. Deutsch als Fremdsprache, 14, 157–170.
Ceylan, R. (2014). Cultural Time Lag. Moscheekatechese und islamischer Religionsunterricht
im Kontext von Säkularisierung. Berlin: Springer-Verlag.
Gottschlich, M., Obermair, K. (1989). Das Image Österreichs in den ausländischen Medien.
Theoretische Perspektiven und empirische Ergebnisse kommunikationswissenschaftlicher Imageforschung. In D. Schmidt-Sinns (Hrsg.), Völker und Nationen im
Spiegel der Medien (S. 54–66). Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung.
Hofstätter, P. (1967). Sozialpsychologie (3. Auflage). Berlin: de Gruyter.
Johann, Th. (2011). Mitarbeiter erfolgreich führen: Psychologische Grundlagen und
praktische Beispiele. Berlin: Springer-Verlag.
Koch-Hillebrecht, M. (1977). Das Deutschlandbild. Gegenwart, Geschichte, Psychologie.
München: Beck.
König, D., Herle, M. (2002). Einstellungen. Wien. Abrufbar unter: http://dk.akis.at/
einstellungen.html [abgerufen am 16.12.2019].
Krampikowski, F. (1990). Amerikanisches Deutschlandbild und deutsches Amerikabild.
(Interkulturelle Erziehung und Praxis, Bd. 10). Baltmannsweiler: Schneiderverlag
Hohengehren.
Löschmann, Martin (1998). “Stereotype, Stereotype und kein Ende”. In M. Löschmann,
M. Stroinska (Hrsg.), Stereotype im Fremdsprachenunterricht (S. 7–34). Frankfurt
am Main: Lang.
Wierlacher, A. (1993). (Hrsg.). Kulturthema Fremdheit. Leitbegriffe und Problemfelder
kulturwissenschaftlicher Fremdheitsforschung. München: Iudicium.
Wilke, J. (1989). “Imagebildung durch Massenmedien”. In D. Schmidt-Sinns (Hrsg.),
Völker und Nationen im Spiegel der Medien (S. 11–21). Bonn: Bundeszentrale für
politische Bildung.
Spaniel, D. (2002). Methoden zur Erfassung von Deutschland-Images. Ein Beitrag zur
Stereotypenforschung. Info DaF, 4, 356–368.
Merkmale und Entstehung von Vorurteilen. Retrieved, 17.12.2019, from https://refudeebuddy.
tsc-due.org/assets/text/Merkmale-und-Entstehung-von-Vorurteilen.pdf.