Прагматичний потенціал культурних слів, власних імен та мовних інновації в сучасних медіатекстах

Автор(и)

  • Ростислав Пилипенко Київський національний лінгвістичний університет, Україна

Ключові слова:

культурні слова, власні імена, мовні інновації, медійні тексти та дискурси

Анотація

Статтю присвячено дослідженню прагматичного потенціалу культурних слів, власних імен та мовних інновацій на матеріалі німецькомовних медійних текстів. Ці три різновиди мовних засобів репрезентовано як важливі засоби в мовній творчості авторів медійних текстів, індикатори мовних змін та інструменти лінгвопрагматичного зближення комунікантів. У статті проаналізовано насамперед ключові тенденції розвитку мовних інновацій у медійних текстах. Дослідження культурно та соціально маркованих мовних засобів у медійному світі дають можливість розширити лінгвістичні та міждисциплінарні уявлення про мовну ідентичність сучасної людини та лінгвокультурну специфіку її медійної презентації.

Посилання

Флоренский, П. (1993). Имена. Москва: Купина. Abgerufen am 04.01.2021 unter

http://www.magister.msk.ru/library/philos/florensk/floren03.htm

Brendler, A. (Hrsg.). (2005). Namenforschung morgen: Ideen, Perspektiven, Visionen.

Hamburg: Baar.

Deutsche Börse. (2005). Stimmungsindikatoren zu DAX und TecDAX im Jahresbericht.

Frankfurt am Main.

Helmut, H. (Hrsg.). (2006). Reichtum der Sprache: Studien zur Germanistik und Linguistik.

Tübingen: Niemeyer.

Herberg, D. (2002). Neologismen in der deutschen Gegenwartssprache. Probleme ihrer

Erfassung und Beschreibung. Deutsch als Fremdsprache, 39(4). Abgerufen am

01.2021 unter https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/deliver/index/docId/5744/file/

Herberg_Neologismen_in_der_deutschen_Gegenwartssprache_2002.pdf

Kittel, H. (Hrsg.). (2011). Handbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft. Bd.

Übersetzung. Teilbd. 1. Berlin: de Gruyter.

Niegel, C. (Hrsg.). (2010). Hä??: Jugendsprache unplugged: Deutsch, Englisch, Spanisch,

Französisch, Italienisch. Berlin [u.a.]: Langenscheidt.

Stepanenko, O. (2020). Name und Namenforschung: Produktnamen im onymischen System.

Dresden: TUD.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-24

Номер

Розділ

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ГЕРМАНІСТИКИ