Розмовна мова у формуванні фонологічної компетенції
Ключові слова:
звукове мовлення, перцептивна компетенція, артикуляційна компетенція, фонетичний курс, комунікативна компетенціяАнотація
Стаття висвітлює роль розвитку перцептивної та артикуляційної компетенції, що зростає в умовах домінування звукового мовлення в повсякденній комунікації (мас-медіа, телефон). Проте у практиці викладання іноземної мови акцент робиться на письмовому мовленні, що негативно впливає на якість володіння іншомовним звуковим мовленням. Раціонально складений та комунікативно орієнтований вступний фонетичний курс є необхідною передумовою для опанування студентами-германістами комунікативною компетенцією.
Посилання
Breindl, E., & Thurmair, M. (2003). Wie viele Grammatiken verträgt der Lerner? Zum
Stellenwert einer “Grammatik der gesprochenen Sprache” (nicht nur) für Deutsch als
Fremdsprache. Deutsch als Fremdsprache, 2, 87-93.
Drahmen, S. (2019). Die Skalen zu Phonetik/Phonologie im GeR und seinem Begleitband.
Deutsch als Fremdsprache, 4, 195-203.
Europarat (Hg.) (2018). Common European Framework of Reference for Languages:
Learning, Teaching, Assessment, Companion Volume with New Descriptors, Strasbourg.
Als: https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989.
Günther, S. (2002). Konnektoren im gesprochenen Deutsch – Normverstoß oder funktionale
Differenzierung? Deutsch als Fremdsprache, 2, 67-74.
Hennig, M. (2003). “Die hat doch Performanzschwierigkeiten”. Performanzhypothese und
Kompetenz(en)gegenthese. Deutsch als Fremdsprache, 2, 80-86.
Hirschfeld, U. (1989). Zum Problem: Phonetischer Einführungskurs. Deutsch als
Fremdsprache, 5, 297-302.
Hirschfeld, U. (2002). Phonetik in Deutsch als Fremdsprache. Situation – Arbeits- und
Forschungsschwerpunkte – Perspektiven. Deutsch als Fremdsprache, 2, 82-87.
Krech, E.-M., Stock, E., Hirschfeld, U., & Anders, L. Ch. (2009). Deutsches Aussprachewörterbuch. Berlin: Walter de Gruyter.
Meinhold, G. (1986). Phonostilistische Ebenen in der deutschen Standardaussprache.
Deutsch als Fremdsprache, 5, 288-293.
Müller, U. (1983). Einige Bemerkungen zum Fachunterricht Phonetik innerhalb der Fremdsprachenausbildung. Deutsch als Fremdsprache, 1, 47-51.
Norris, J., Ortega, L. (2000). Effectiveness of L2 instruction. A research synthesis and
quantitative meta-analysis. Language Learning, 50, 417-428.
Rues, B. (2005). Varietäten und Variation in der deutschen Sprache. Deutsch als
Fremdsprache, 4, 232-237.
Steinig, W., & Huneke, H.-W. (2007). Sprachdidaktik Deutsch. Berlin: Erich Schmidt
Verlag GmbH und Co