Розмовна мова у формуванні фонологічної компетенції

Автор(и)

  • Тетяна Вербицька Національний університет ім. Мечникова, Одеса, Україна
  • Олена Васильченко Національний університет ім. Мечникова, Одеса, Україна

Ключові слова:

звукове мовлення, перцептивна компетенція, артикуляційна компетенція, фонетичний курс, комунікативна компетенція

Анотація

Стаття висвітлює роль розвитку перцептивної та артикуляційної компетенції, що зростає в умовах домінування звукового мовлення в повсякденній комунікації (мас-медіа, телефон). Проте у практиці викладання іноземної мови акцент робиться на письмовому мовленні, що негативно впливає на якість володіння іншомовним звуковим мовленням. Раціонально складений та комунікативно орієнтований вступний фонетичний курс є необхідною передумовою для опанування студентами-германістами комунікативною компетенцією.

Посилання

Breindl, E., & Thurmair, M. (2003). Wie viele Grammatiken verträgt der Lerner? Zum

Stellenwert einer “Grammatik der gesprochenen Sprache” (nicht nur) für Deutsch als

Fremdsprache. Deutsch als Fremdsprache, 2, 87-93.

Drahmen, S. (2019). Die Skalen zu Phonetik/Phonologie im GeR und seinem Begleitband.

Deutsch als Fremdsprache, 4, 195-203.

Europarat (Hg.) (2018). Common European Framework of Reference for Languages:

Learning, Teaching, Assessment, Companion Volume with New Descriptors, Strasbourg.

Als: https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989.

Günther, S. (2002). Konnektoren im gesprochenen Deutsch – Normverstoß oder funktionale

Differenzierung? Deutsch als Fremdsprache, 2, 67-74.

Hennig, M. (2003). “Die hat doch Performanzschwierigkeiten”. Performanzhypothese und

Kompetenz(en)gegenthese. Deutsch als Fremdsprache, 2, 80-86.

Hirschfeld, U. (1989). Zum Problem: Phonetischer Einführungskurs. Deutsch als

Fremdsprache, 5, 297-302.

Hirschfeld, U. (2002). Phonetik in Deutsch als Fremdsprache. Situation – Arbeits- und

Forschungsschwerpunkte – Perspektiven. Deutsch als Fremdsprache, 2, 82-87.

Krech, E.-M., Stock, E., Hirschfeld, U., & Anders, L. Ch. (2009). Deutsches Aussprachewörterbuch. Berlin: Walter de Gruyter.

Meinhold, G. (1986). Phonostilistische Ebenen in der deutschen Standardaussprache.

Deutsch als Fremdsprache, 5, 288-293.

Müller, U. (1983). Einige Bemerkungen zum Fachunterricht Phonetik innerhalb der Fremdsprachenausbildung. Deutsch als Fremdsprache, 1, 47-51.

Norris, J., Ortega, L. (2000). Effectiveness of L2 instruction. A research synthesis and

quantitative meta-analysis. Language Learning, 50, 417-428.

Rues, B. (2005). Varietäten und Variation in der deutschen Sprache. Deutsch als

Fremdsprache, 4, 232-237.

Steinig, W., & Huneke, H.-W. (2007). Sprachdidaktik Deutsch. Berlin: Erich Schmidt

Verlag GmbH und Co

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-24

Номер

Розділ

ФОНЕТИКА / ФОНОЛОГІЯ