INTERMEDIALITÄT ALS KONZEPT FÜR DEN LITERATURUNTERRICHT AM BEISPIEL VOM FOTOLITERARISCHEN SEMINAR “VERSCHWINDENDE SPUREN”
DOI:
https://doi.org/10.32589/2408-9885.2021.16.260072Ключові слова:
інтермедіальність, література, фотографія, зниклі сліди, В. Г. Себальд, міський пейзаж, ідентичність, креативне письмо, критичне мисленняАнотація
На основі методологічних інновацій, повʼязаних з інтермедіальним підходом до
дидактики літератури, в цьому дослідженні зроблено спробу проаналізувати результати
фотолітературного семінару “Зниклі сліди”, організованого Німецькою службою академічних обмінів (DAAD) у Києві в 2021 році.
Пошук слідів минулого в нинішньому обличчі міста та їх літературно-фотографічне
опрацювання сформували концепцію семінару, який складався з таких частин: 1) Запропонований лекторами DAAD теоретичний матеріал щодо взаємозв’язку літератури
і фотографії з погляду інтермедіальності; 2) Семінар з теорії та практики міської
фотографії під керівництвом київського фотографа; 3) Створення учасниками семінару
текстів в результаті отриманих нових цікавих ідей та імпульсів; 4) Публікація творів
студентів-учасників семінару в двомовному українсько-німецькому виданні.
Цей досвід показав, що курси з літературознавства можна успішно структурувати
та проводити на основі трансмедіального погляду на літературу.